Hippe bedrijfskleding engelbert strauss ook naar Nederland

De hippe Duitse kledingontwikkelaar  en -producent engelbert strauss komt met een speciale webshop naar Nederland en België. Het bedrijf zet in de toekomst meer in op een internationaal publiek en doet dit door middel van ‘lokale’ webshops. Het startschot daarvoor wordt gegeven door het lanceren van drie nieuwe webwinkels in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en België.

De websites worden zo ingedeeld dat ze inspelen op de behoefte van de lokale markt, oftewel het land van de webshop. Engelbert strauss maakt onder meer vrijetijdskleding, maar ook beschermende bedrijfskleding. Deze verschillende markten moeten via de nieuwe webshops worden bediend. In de Nederlandse webshop ligt de nadruk vooral op werkkleding. De kleding is doorgaans een stuk modieuzer dan de gemiddelde bedrijfskleding.

De Duitse firma ziet met name Nederland en België als een markt vol potentiële klanten. De filosofie van engelbert strauss is om internationaal te groeien door in verschillende landen klanten lokaal te benaderen. Hiermee kun je extra goed aansluiten op de lokale behoefte van potentiële klanten.

engelbert-strauss-default

Deze nieuwe koers van het merk speelt duidelijk in op het steeds populairder wordende online shoppen. De omzet van de online verkoop van producten en diensten steeg in 2011 naar 9 miljard euro. Thuiswinkel deed onderzoek naar het online koopgedrag van mensen en concludeerde dat steeds meer mensen online kopen en dat de uitgave per aankoop kleiner wordt. Dit laatste komt door het toenemende aanbod en het gemak van online kopen. In 2011 deden 900.000 Nederlanders hun eerste aankoop via internet, in totaal waren het er 10,5 miljoen. De verwachting is dat het alleen maar blijft stijgen.