Outdoor kleding: functioneel en hip gaan hand in hand

Wie mooi wil zijn hoeft niet langer ‘pijn’ te lijden. Anno 2014 kunnen veel kledingstukken zodanig worden vervaardigd dat ze het praktisch comfort van de consument dienen zonder op ‘hipheid’ in te boeten. Veel fabrikanten van outdoor kleding vervaardigen hun producten van duurzame materialen en nemen hierin de laatste trends qua pasvormen en kleurschakeringen mee.

wintersportkleding

Investeren in duurzame materialen loont

Duurzame en functionele outdoor kleding is doorgaans niet goedkoop, aangezien het moet voldoen aan tal van functionele eisen. Begrijpelijk dat je soms iets meer geld moet neertellen voor duurzame materialen, anderzijds boek je winst als je kijkt naar de investering op de lange termijn voor een dergelijk kledingstuk en op het gebied van gemak en comfort. Maar hoe zorg je er nu voor dat je niet vreselijk achterloopt op de laatste modetrends? Hierbij enkele do’s en don’ts voor de komende winter:

Do’s                                                  

  • De coltrui is weer helemaal trendy
  • Broeken met een smallere of rechte pasvorm
  • Oversized overjas
  • Bodywarmer of vest voor extra warmte en opbergruimte
  • Ga voor kleur en duidelijke kleurcontrasten, kies bijvoorbeeld uw basics in duurzame kleuren en combineer deze met fellere kleuren als geel, oranje of rood
  • Kies kleding die veelzijdig is en bij zowel warm als koel weer handig is en beschermt

“Streef naar een combinatie van functionaliteit en de laatste trends.”

Dont’s                                                          

  • Wijde broeken
  • Eentonigheid in kleuren of weinig contrast in kledingstukken door alleen donkere kleurtinten met elkaar te combineren

“Laat niet alleen functionaliteit of alleen de modetrends de boventoon voeren bij de keuze van je outdoor kleding, zorg voor een blitse combinatie van beide.”

hallo

Wijde broeken en eentonige kleuren zijn ‘not done’

Het oog wil ook wat… en krijgt dat

Veiligheid en praktisch comfort zullen bij outdoor sporten en activiteiten altijd prioriteit krijgen boven het ‘visuele aspect’. Toch slagen steeds meer fabrikanten erin om, als eenmaal aan alle functionele eisen met betrekking tot het materiaal is voldaan, een trendy artikel op de markt te brengen waar een consument zich op alle mogelijke manieren prettig in voelt.